Class VIII Extra Activity Part II on The Wind Cap - Learn and Let others to Learn
এটা হলো শিক্ষার সঙ্গে যুক্ত ওয়েবসাইট।এখানে বইয়ের কাজ,এক্সট্রা কোয়েশ্চন আনসার,গ্রামার ও কোয়েশ্চন ব্যাংকের উত্তর পাওয়া যাবে । এটা হলো শিক্ষার সঙ্গে যুক্ত ওয়েবসাইট।এখানে বইয়ের কাজ,এক্সট্রা কোয়েশ্চন আনসার,গ্রামার ও কোয়েশ্চন ব্যাংকের উত্তর পাওয়া যাবে । এটা হলো শিক্ষার সঙ্গে যুক্ত ওয়েবসাইট।এখানে বইয়ের কাজ,এক্সট্রা কোয়েশ্চন আনসার,গ্রামার ও কোয়েশ্চন ব্যাংকের উত্তর পাওয়া যাবে ।
|

Wednesday, February 03, 2021

Class VIII Extra Activity Part II on The Wind Cap

 Class VIII Extra Activity Part II on The Wind Cap




Write T for True and F for False statements:

  1. The fairy man was somehow grateful to Jon.
  2. Jon's popularity was for his good behaviour.
  3. Jon's mother was not hopeful with the cap.
  4. Wind cap bears no threat.
Answer the following questions:

  1. Why did the fairy want to give a cap to Jon?
  2. How did the fairy man disappear?
  3. Did Jon hear his mother's warnings?
  4. What did Jon request to the captain?
  5. What was the negative point of the cap?
  6. Why was Jon so popular?
  7. What happened when Jon twisted the cap?
  8. How many days did Jon pass on the ship?
  9. What did he see then?
  10. What was his strong desire?


FOR MORE WORK COME HERE


For Class VI  Click Here

For Class VII Click Here

For Class VIII Click Here

For Class IX Click Here

For Class X Click Here

For Class V Click Here


Complete the following sentences with proper information:

  1. Wind cap means.............
  2. Leaving a cap the fairy man..............
  3. The cap was good because.......
  4. Putting on the cap Jon.........
TEXTUAL GRAMMAR

  1. I shall give you ___different kind ___food. [Use article or preposition]
  2. Please take____your shoes. [Article/preposition]
  3. You should take this medicine____bedtime.[ Use preposition]
  4. Windcap [Expand the  Nominal compound]
  5. You kept me safe.I shall give you a cap.[Joining]
  6. He twisted the cap.He could summon the east wind and the west wind.[Joining]

No comments:

Post a Comment